כאיש חינוך הלכתי לברר מה מדיניות משרד החינוך בנושא. בעיון מסמכי המשרד מצאתי
שמשרד החינוך מחזק את דעתי ומעודד מעורבות בני נוער בעשייה הציבורית.
בעיון נוסף מצאתי מאמר של ראש המכון
הישראלי לדמוקרטיה, פרופ'
אייל נווה, שטוען " כאשר החברה האזרחית מתרוקנת
מכל מהות ותוכן, גדלים לתוכה צעירים מנוכרים וחסרי כלים להתמודדות במרחב קולקטיבי כלשהו.
זהות אטומיסטית מובילה לנרקיסיזם, לקבלה נורמטיבית של בדידות ואפאטיות, לבריחה מכל
מחויבות, ולחוסר רצון ויכולת לקחת אחריות." (מי שמתעניין יכול למצוא כאן את המאמר
המלא של פרופסור נווה).
לאור הדברים הבאתי את הנתונים לישיבת מועצה והגשתי תכנית נרחבת לחיזוק מעורבות
בני הנוער בעשייה הציבורית בעיר. בין יתר מרכיבי התכנית היה הצעה לצרף שני נציגי נוער
לשלב הדיון של הישיבה סביב שולחן המועצה (מתוך מועצת תלמידים או הנהגות תנועות הנוער).
החלטה חיובית של מועצת העיר להצעתי הייתה משפיעה
לחיוב על התפתחותם של בני נוער, לא רק במימד
ההשפעה הדמוקרטית בעתיד אלא גם על הדרך שבה הם מגבשים זהות אישית והופכים לסוכני קהילה
מעורבים ואכפתיים, לטובת העיר ולטובת החברה הישראלית כולה.
כשהייתי מנהל רשת המתנסים בעיר צירפתי
באופן דומה שני נציגי נוער לדירקטוריון המתנ"ס ואפשרתי להם להיות מעורבים בכלל
החלטות המתנ"ס לצד הבאת נושאי נוער לשולחן הדירקטוריון. ניסיון שהיה מאוד מוצלח.
לצערי, הקואליציה הצביעה פה אחד נגד ההצעה והיא ירדה מסדר היום.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה