13.1.2015

תכנון לקוי של מיקום תיבות חלוקת הדואר השכונתיות במתחמי תחנות אוטובוס המהווה מפגע תכנוני ובטיחותי.

תכנון לקוי של מיקום תיבות חלוקת הדואר השכונתיות במתחמי תחנות אוטובוס המהווה מפגע תכנוני ובטיחותי.

זוכרים את הסיפור על הרשלנות בכביש הדמים בפתח תקווה שבשל חוסר התייחסות של הרשויות  גבה מחיר דמים יקר מדי במשך שנים? או כששמענו באמצעי התקשורת על תלמיד ביה"ס בדרום שנדרס על ידי אוטובוס תלמידים סמוך לביה"ס?


תאונות קורות, אך המצער הוא שבכל התחקירים הנ"ל הכתובת הייתה על הקיר ותושבים התריעו על המצב לרשות המקומית – אך לשווא, לא היה מי שירים את הכפפה מבעוד מועד. 

תופעה מדאיגה של חוסר תכנון שעשויה להביא חס וחלילה לנפגעים קיימת גם באופן תכנון מיקום תיבות חלוקת הדואר במספר מקומות בעיר, בהיותן מוצבות בתוך מתחם תחנת אוטובוס. בהעדר מקום חנייה עבור הוצאת הדואר, נאלצים נהגים לעבור על החוק ולחנות במפרץ חניית תחנת האוטובוס (אדום/צהוב). נהג האוטובוס שמגיע לתחנה ומוצא מפרץ-הורדה חסום, מעלה ומוריד נוסעים (חלקם ילדים) באמצע הכביש, דבר המהווה מפגע בטיחותי מעבר לעובדה שהאוטובוס חוסם בכך את נתיב הנסיעה למכוניות אחרות (מפגע תכנון תחבורתי).

העליתי את הסוגיה בישיבת מועצה ובקשתי שהעירייה תיקח יוזמה ותפעל מול משרד התקשורת לתיקון המצב. 
בהשקעה קטנה יחסית, ניתן למצוא פתרונות כדי למנוע סכנה זו. למשל ברחוב הירדן (בצד שקרוב לביג) ניתן ליצור בקלות 4 מפרצי חניה במקום גן המשחקים שבוטל בשל הקרבה לקו המתח הגבוה וכך תושבים יוכלו לחנות מספר דקות במקום זה בלי לחסום את תחנת האוטובוס.פתרונות גם למקומות האחרים ניתן למצוא אם העירייה רק תרים את הכפפה ותפעל לטובת התושבים.

לצערי הקואליציה הצביע להורדת הנושא מסדר היום, תוך אמירה של הורדת אחריות שאין זה בסמכותה.

כנראה הכי קל להתנער מאחריות, ולהסתפק באמירה שאסור לנהגים לעצור בתחנות אוטובוס, ולנהגי אוטובוסים אסור לעלות ולהוריד נוסעים שלא בתחנת ההסעה. אני מקווה שלא ייווצר אסון ודורש מעיריית יקנעם גם דרך דף זה לקחת יוזמה ולפעול באופן אקטיבי כדי שלא ניזכר חלילה רק לאחר אסון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה