25.6.2016

עצרת מחאה משותפת לראשי מועצות מהדרום והצפון בעד שדה בדרום וכנגד הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל

-          מדוע שדה תעופה לא יקדם את הכלכלה האזורית? ואיך קרה שפעם נוספת ראש עיריית יקנעם (וחברי הקואליציה של מועצת העיר יקנעם) לא השתתפו בהתארגנות האזורית ובמחאה?


עצרת חשובה ומוצלחת מאד נערכה ביום שישי 25.6.2016 בצומת נהלל.
העצרת היא לא נגד, היא בעד. בעד הקמת שדה תעופה בינלאומי משלים בנגב ולא בעמק יזרעאל. השיקולים הם רבים ומגוונים, ולמרבה הפלא שותפים לה תושבים וראשי רשויות רבים גם אזור עמק יזרעאל וגם מהנגב.

כ-500 מפגינים הגיעו למרות החום הכבד לעצרת משותפת של הדרום והצפון!
העצרת התקיימה כאמור בשיתוף פעולה של ראשי רשויות מהדרום ומהצפון ובהשתתפות של  ראש מועצה אזורית בני שמעון מהדרום,  סגן ראש עיריית באר שבע, ראש המועצה האיזורית מגידו, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, ראש המועצה של רמת ישי, ראש המועצה המקומית קריית טבעון.
כן, ניחשתם נכון, ראש עיריית יקנעם שהוזמן לא טרח להגיע, וגם אף אחד משלל חברי הקואליציה (שלפחות חלקם התפארו בסולידריות לכאורה שלהם עם המאבק) לא עשה כן.


בתום ההפגנה התקיימה במועצה האזורית מגידו ישיבה משותפת של ראשי הרשויות שאליהם הצטרף ניר מאיר מזכיר התנועה הקיבוצית יחד עם מטה הפעולה הציבורי לדיון על המשך המאבק וכיווני הפעולה האפשריים.
ברור לכול הנוכחים ששדה תעופה בעמק יזרעאל לא רק שישפיע לרעה על האזור שלנו, הוא לא נכון למדינת ישראל בכלל השיקולים, כולל ההיבט הציוני, התכנוני-עירוני, והאקולוגי (הפיכת אזורי חקלאות למפלצות חניה ובטון).
יש החושבים (מחוסר בדיקת נתונים) שהקמת שדה תעופה בצפון יביא לאזור פריחה כלכלית.
אך דווקא  הגורמים המקצועיים בעמק שבחנו תוך הסתכלות מקיפה של ההשפעות (כולל היביטים כלכליים), הם המתנגדים החריפים ביותר לתוכנית (רמת ישי, טבעון, מועצה אזורית מגידו)
.
אציין גם ששדה התעופה בלוד לא הביא פריחה כלכלית לאזור רמלה לוד, נהפוך הוא, השדה הפך אותן להיות ערים עם מצוקה כלכלית. המרוויח העיקרי משדה התעופה האזרחי יהיה קרוב לוודאי רק הטייקון שיזכה במכרז, ושמטרתו תהיה למקסם רווחים ולעשות את המינימום האפשרי כדי להסב את התשתית של שדה התעופה הצבאי, והדבר יגרום להעצמה רבה של מפגעים שישפיעו על כולנו, כן גם ביקנעם.

אציין שגם מהבחינה הלאומית זה לא נכון להקים את השדה בצפון, וכל השיקולים הדמוגרפים מעידים שנכון למדינת ישראל ששדה התעופה יהיה בדרום, בו יש מרחבים פתוחים גדולים באזורים שאינם חקלאיים – ועל כך יש קונצנזוס (נדיר במקומותנו) בין נציגי הציבור מהדרום ומהצפון כאחד.
המעוניינים בנתונים מפורטים יותר מוזמנים לפנות לאחד מנציגי מטה המאבק, שישמח לספק להם את כל הנתונים בנושא.
מצ"ב קישור לדף המחאה של המאבק:
https://www.facebook.com/no.airport.izrael/?fref=ts

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה