כבר לפני חודש, בדיוור חודש ינואר, כתבתי על כוונת העירייה לצבוע את מגרש החנייה הצמוד לקניון ג'י בכחול לבן ולדרוש תשלום בעבור חנייה ועל הסתייגותי מהפתרון המוצע.
מסתבר שהעירייה בניגוד למקרים אחרים בהם אנו עדים לגרירת רגליים (כמו פתרון הפקק בכיכר הצאלים על ידי הרחבת מספר הנתיבים שהתעכב זמן רב וממושך מדי) צבעה במהירות את המגרש והחלה במדיניות החדשה עוד לפני הבאת העניין לאישור מועצת העיר.
לאחר שהעירייה כבר עשתה את השינויים היא נזכרה להזמין את חברי מועצת העיר לאשר זאת (מנהל תקין קשה להגיד שיש כאן).
|
בנוסף למצוקת החנייה לתושבים, עובדי הקניון גילו יום בהיר אחד שאין להם מקום חנייה ואסור להם לחנות במתחם.
בהצעה לסדר מטעם העירייה התבקשנו לאשר שינוי מדיניות חנייה ואישור גביית תשלום על חנייה בקניון, באזור התעשייה ובאזור ההייטק.
בישיבה עצמה ראש העיר ציין את כוונתו להרחיב את מדיניות החנייה בתשלום גם באזור צאלים וברחובות נוספים בעיר.
|
לישיבת המועצה הפתוחה לציבור, הגיעו מספר נציגי עובדים מהקניון אשר ביקשו להביע את מחאתם לשינוי הסדרי החנייה מבלי למצוא פתרון למצוקתם.
שאלתי את ראש העיר מדוע לחייב בתשלום כבר אחרי שעתיים ולא להשאיר את המדיניות שהייתה עד כה בקניון של גבייה רק אחרי השעה השלישית כדי לאפשר לאנשים שרוצים לבלות עם הילדים בקניון ולהיכנס גם לשבת בבית קפה לעשות זאת בנוחות?
מה הפתרון המוצע לתושבי העיר המעוניינים להחנות את רכבם ולנסוע בתחבורה ציבורית אל מחוץ לעיר? האם יש תכניות להרחבת מספר החניות באזור?
|
ביקשתי לאפשר לעובדים להשמיע את טענותיהם עוד לפני ההצבעה אבל ראש העיר סירב, ודרש לקיים קודם כל הצבעה בנושא ורק אז לשמוע אותם (מראה עד כמה הפרספקטיבה של העובדים אכן משנה לו).
ראש העיר טען שבעתיד תוכשר חנייה לעובדים מעל בריכת השחייה וכי הוא 'יחפש פתרונות בהמשך'.
הצעה שלי לעכב את ביצוע המדיניות עד למציאת פתרון משותף לעירייה לבעלי הקניון ולעובדים כדי לוודא שלא מדובר רק במס שפתיים – לא התקבלה (ולא יכול להגיד שהופתעתי מכך).
|
לשיטתי, מצוקת חנייה לא פותרים רק בצביעת כחול לבן.
גם לאחר הצביעה וגביית התשלום יש מצוקת חנייה.
חלק מהמצוקה נגרמה בשל תכנון לקוי (אזכיר שהעירייה הייתה זו שאישרה מלכתחילה הרחבה משמעותית של קניון ג'י בלי לחייב את הזכיין בהכשרה של חנייה מספקת), ופעם נוספת חוסר תכנון ותהליכי קבלת החלטות של שליפה מהמותן נראים כמאפיינים את ההתנהלות, ובשורה התחתונה הציבור משלם על כך בין אם באספקט של ניהול לא יעיל של כספי הארנונה ועד מיסים נוספים שמושתים עליו חדשות לבקרים (כדוגמת הגבלת חניה חינם לשעתיים בלבד, ללא יכולת זיכוי חניה לאחר אישור קניה מבית עסק במתחם כפי שמקובל במקומות אחרים וכו').
במאמר מוסגר אציין שבימים אלה אנו גם עדים לבניית 'בית אלפסי 2' באזור התעשייה. כשהעירייה נתנה היתר לבעלים האם נעשתה בדיקה כמה מקומות חנייה נוספים נדרשים וחייבה את הבעלים בהתאם?
למרות שהעליתי שאלה זו בישיבה לא קיבלתי תשובה.
ואני שוב מעלה תמיהה אם הנהגת העיר על שלל חברי הקואליציה באמת דואגים לטובת התושבים או שמא הם עסוקים בחיפוש דרכים לגבות כספים נוספים מהציבור. |
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה